ekoshoppen.blogg.se

Blogg om mat och hälsa samt livet som tvåbarnsmamma. Driver shoppen www. ekoshoppen.se där vi säljer ekologiska produkter inom livsmedel, hälsa, skönhet och barnprodukter.

Kids! Smoothie time

Publicerad 2016-08-05 08:40:00 i Allmänt, frukost, smoothie,

Nästan varje dag startar jag dagen med smoothie men mina är oftast inte så barnvänliga då jag gillar att ha i olika superfoods som acai, vetegräs eller spirulina. Idag tänkte jag prova att göra en enkel men god barn smoothie som förhoppningsvis sönerna gillar.

Blir två varianter de ena sonen är mjölkprotein allergisk.

Smoothie 2 port
1 banan
Stor näve jordgubbar ( frysta eller färska)
1/2 avokado ( blir krämigt och mättande)
1 dl yoghurt ( vanlig/vanlig eller soja)
1/2 dl vatten ( mer om den blir för tjock)

Ha i allt i mixern och mixa! Servera din smoothie i glas eller fyll i minsqueeze. Klart!

Läs mer om minsqueeeze här!  Säljs hos såklart hos Ekoshoppen 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela